środa, 4 grudnia 2013

Kurs na choinkę

Kolejny post w dniu dzisiejszym i kolejny kursik, tym razem w roli głównej choinka.

Do wykonania choinki potrzebne będą:
1. rurki z papierowej wikliny
2. sznurek
3. gumka, klej, klamerki
4. opcjonalnie drut


Zaczynamy od przygotowania 12 rurek i spięcia ich z sobą za pomocą gumki aby nam nie uciekały - opcjonalnie do rurek można włożyć drut aby je usztywnić.
Zaczynamy od rozdzielenia rurek po 2 szt. - czyli mamy 6 głównych podwójnych rurek i wyplatamy metodą ósemkową ile rzędów chcecie (zdjęcie fatalne za co przepraszam)


po skończonym wyplataniu końcówki możemy przykleić, ale należy pamiętać aby od razu nie przyklejać ich do głównych rurek, bo na razie jest to element ruchomy, który ewentualnie będziemy mogli przesuwać.
Robimy odstęp i zabieramy się za wyplatanie kolejnych części, odstęp możemy sobie odmierzyć linijką i zaznaczyć klamerkami, ja robiłam na oko. Wyplatamy każdą rurkę z osobna, czyli w tym momencie mamy już 12 głównych pojedynczych rurek


Znowu ta sama zasada, jeżeli przyklejamy końcówki rurek to nie do głównych rurek
I zabieramy się za kolejną w tym wypadku ostatnią część wyplatania, nie przejmujcie się że wychodzi troszkę krzywo, właśnie dlatego nie przyklejaliśmy rurek z wyplatania do głównych rurek, aby móc element dany przesunąć.




Po wypleceniu takiej wysokości jaka Wam odpowiada sprawdźmy czy choinka w miarę jest równa, możemy przesunąć elementy ruchome ale jeszcze będziemy mieć jedną możliwość poprawki później a teraz kończymy dół tak jak każdy koszyk, czyli możemy zrobić warkocz, możemy zagiąć rurki do środka i przykleić


Ściągamy gumkę i właśnie teraz jest moment aby dokładnie ustawić choinkę, pociągając za odpowiednią rurkę dążymy do w miarę idealnego stożka, możemy znowu nałożyć gumkę albo zacząć od wykończenia góry. 
A resztę wyplatamy sznurkiem - jak chcecie, ja wyplatałam co drugą rurkę i co 5 sznurków zamieniałam stronę


I tak wygląda zrobiona choinka. Teraz można ją dodatkowo ozdobić. Obok jest mniejsza robiona jakiś czas temu, w niej zostawiłam przerwę w wyplataniu sznurkiem i w to miejsce wsadziłam wstążkę. Mniejsza choinka ma tylko plecioną górę i dół nie ma wyplatanej rurkami części środkowej, Inwencja twórcza należy do Was.


Pozdrawiam




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz